Saturday 24 December 2011

Camne Aku Kenal Gothic?

Semuanya bermula apabila aku menonton tv, kartun Danny Phantom.. Aku darjah 4 masa tu.. Aku memang suka kartun jenis imaginasi/fiction.. Lagipun, kartun tu citer lawan ngan hantu.. Aku bertambah suke.. Tibe2, aku kenal ngan watak 'Sam', budak Gothic tu.. Aku suke dia punye style pakaian.. Sejak tu, aku mula surf pasal Gothic kt internet.. 

Bercelak, all black, puntianak, thats Gothic.. Time tu, aku start minat kt dracula, vampire, semua tu la.. Nak dressed Goth, takde member.. So, jiwa aku je Goth.. Bukan pada style.. 

Form 2.. Aku mula surf lebih sikit pasal Goth.. Goth band.. Yang pertama aku kenal, Nightwish, then Epica.. 

Then satu hari tu, aku saje2 tengok list lagu kat handphone abg aku.. Terkejut.! Aku ternampak dua lagu dari Cradle of Filth.. Hallowed Be Thy Named dan yang paling aku minat, Nymphetamine.. Dalam hati aku, kalau tak silap, Cradle of Filth ni ada kat Gothic band list.. Sejak bile abg aku minat Gothic ni.? 

Sejak tu, aku mula minat muzik metal Cradle of Filth.. Banyak lagu diorang aku download.. Sehari tak dengar lagu diorang, macam tak leh hidup.. 

So, thats how I know Gothic.. Banyak orang salah faham.. Diorang ckp Gothic ni Black Metal.. Gothic is Vampyrism, and Black Metal is Satanism.. Thats for me..

No comments: